نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, توسط محسن هادیانmohsenhadian |

1- نحوه كشيدن خطهاي آزاد با ذغال

 

 2- تناسبات اندام انسان

 

 

 3- طراحي سريع حالت فيگور و نحوه جاي دادن در صفحه

 

 

 4- استفاده از خط در طراحي فيگور

 

 

 5- استفاده از تناليته در طراحي فيگور

 

6- تركيب بندي فيگور در صفحه

 7- پرسپكتيو

 

8- نزديك شدن به طبيعت و شناخت اعضاي بدن انسان با مداد و مداد كنته

 

 

9- دورشدن از طبيعت و طراحي آزاد با رنگ

 

 

 10- استفاده از حافظه تصويري و طراحي ذهني

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:کاخ ایرانی, توسط محسن هادیانmohsenhadian |

 

 

 

kakh کاخ سازی ایرانی

شکل کالبدى و ابعاد ، شکل هندسی کاخ ها در دونوع اند:
کاخ هایى که محل بارعام پادشاهان و ملاقات با سفرا و درباریان و سایر امور مربوط به زندگى اجتماعى شاهان بود ، که عموما برونگرا هستند.
کاخ هایى که محل سکونت شخصى شاه ، خانواده ، خویشان و اطرافیان وى بوده و حریمى محفوظ و بسته داشت…

در این مطلب با انواع و اقسام کاخ سازی ایرانی و پلانهای آن آشنا خواهید شد



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, توسط محسن هادیانmohsenhadian |

تأثیر هنر و معماری اسلامی بر هنر و معماری اروپا و امریکا

 

 

 

منبع: کتاب حکمت هنر، زیبایی (مجموعه مقالات)، چاپ اول، دفتر نشر فرهنگ اسلامی

 

جهانی شدن را با سه رویکرد مورد توجه و تأمل قرار داده‌اند. گروهی آن را معادل غربی شدن قلمداد کرده و چون این تمدن را فاقد صلاحیت‌های لازم برای جهانشمولی فرهنگ و اندیشه‌اش (به ویژه در ابعاد اخلاقی و آرمانگرایی) می‌دانند، جهانی شدن را خطری برای جهان معاصر ارزیابی می‌کنند و البته دلائل کافی  وافی برای اثبات مدعای خویش – در فقدان صلاحیت‌های لازم تمدن غربی – دارند. اما این که جهانی شدن کاملاً معادل غربی شدن باشد، فیه تأمل.

گروهی دیگر جهانی شدن را تحقق رؤیاهای بشری در رسیدن به زبان و اندیشه‌ای مشترک دانسته و آن عاملی برای رسیدن به نوعی عدالت جهانی و توزیع همسان و یکسان ماده و معنا در سطح جهان می‌دانند. از دیدگاه اینان جهانی شدن فرصتی طلایی برای رسیدن به سطحی از ترقی است که ضعف‌ها و قوت‌ها در هم آمیزند و حاصل این آمیختن، نوعی عدالت در بهره‌بری از امکانات مادی و معنوی زمین باشد و گروه سوم، صحت و واقع‌نگری هر دو دیدگاه فوق را در تبیین دقیق جهانی شدن، انکار، و آن رامحصول ذوق‌زدگی از یک سو و بدبینی مفرط از دیگر سو می‌دانند اینان عقیده دارند، جهانی شدن از برای ملت‌ها و تمدن‌هایی که صاحب ایده و اندیشه‌اند، یک فرصت است. جهانی شدن تنها فرصتی برای عرضه کردن استعدادها قابلیت‌های تمدن‌ها و فرهنگ‌ها – به ویژه معنایی و معنوی – در جهان آیینه‌گونی است که رسانه‌ها آن را ساخته و پرداخته‌اند و نه صرفاً بستری مطیع و مهیا برای سلطه‌گری جهانی تمدن‌هایی خاص. به یک عبارت از تصور جهانی شدن لزوماً استعداد جهانی بودن حاصل نمی‌گردد. لذا باید از این فرصت برای رسیدن به جهانی بهتر، عادلانه‌تر و بخردانه‌تر بهره جست‌ و این با شناخت جهان و فرهنگ‌هایش و نیز ایده‌ها و اندیشه‌هایش حاصل می‌شود. جهانی شدن پروسه‌ای است که می‌بایست مقدمه‌ای چون جهان‌شناسی داشته باشد. گروه سوم قبل از صدور حکم نفی یا قبول جهانی شدن، سعی بر آن دارند که جهان را با تمامی جلوه‌های فکری و فرهنگی و هنری‌اش بشناسند و خود را بشناسانند. این جهانی شدن مطلوب تمامی کسانی است که به کرامت، عزت و استعدادها و قابلیت‌های شگرف انسان اعتقاد دارند.

ادامه مقاله در ادامه مطلب

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:رمانتیسم Romantisme, توسط محسن هادیانmohsenhadian |
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:رئالیسم, توسط محسن هادیانmohsenhadian |
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:مینیمالیزم, توسط محسن هادیانmohsenhadian |
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:ژوژمان, توسط محسن هادیانmohsenhadian |
ژوژمان چیست ؟

ژوژمان یک کلمه فرانسوی است ( jugement ) و در انگلیسی ( judgment ) به معنی قضاوت کردن ، بعضی مواقع از ژوژه هم استفاده می شود .

دانشجویان هنر برای ارائه آثار خود در دانشگاه ها و مراکز آموزشی هنر آثار خود را ژوژه میکنند  و به قضاوت اساتید قرار می دهند . همیشه این قضاوت ساعت ها در دانشگاه های هنر  به طول می کشد و سر انجام استاد مربوطه نمره ای را برای این واحد درسی که در طول یک ترم با دانشجویان خود داشته را ارائه می دهد.

میشه گفت که ژوژمان یه چیزی مثل امتحانات آخر ترمه ولی حال و هوای متفاوتی داره .

وبلاگ هنر دانشجو از سال 89 با هدف بالابردن سطح بصری دانشجویان هنر پایه گذاری شد و پس از تغییرات بسیار به این ظاهر کنونی دست یافت.

وبلاگ هنر دانشجو امیدوار است بتواند گام موثری برای پیشرفت بصری دانشگاه ها و دانشجویان هنر بردارد.

 

با تشکر از همه هنرمندان و دانشجویان عزیز

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:موندریان, توسط محسن هادیانmohsenhadian |

        
     

 

پیت موندریان Piet Mondrian نقاش هلندی در سالهای ۲۱-۱۹۲۰ با شجاعت به ساده پردازی طراحی و ترکیب‌بندی در نقاشی پرداخت و تنها از رنگهای خام آبی، زرد، قرمز، به همراه سیاه و سفید برای رنگ آمیزی کارهایش استفاده نمود.

 

تجربه‌های او دراین زمینه‌ها راه‌های نویی را برای هنرمندان گرافیک باز نمود. موندریان با ترکیب‌بندی‌های قرمز، آبی، زرد خود نشان داد که هر گونه دگرگونی اندک در جابجایی سطوح رنگی و تناسب اندازه‌های آنها می‌تواند احساس بالقوهٔ یک تابلو را به کلی دگرگون نماید. و این پیام گرافیک مدرن است.او باشجاعت از ترکیب‌بندی‌های خود می‌کاهید تا به ساده ترین و خردترین ترکیب هماهنگ دست یابد. مینی مالیزم او برای هنرمندان گرافیک که می‌باید پیامی را به صورت سرراست وبا حد اقل مداخله عوامل خارجی به مخاطب برسانند موهبتی بود.(۱۹۳۹)

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب: پرسپکتیو , توسط محسن هادیانmohsenhadian |
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب: ریتم , توسط محسن هادیانmohsenhadian |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.